7 Mar Brak komentarzy admin Bialkowski , , ,

Co prawda, jak wynika z badań przeprowadzanych w ostatnim czasie bezrobocie w kraju spada, jednak w dalszym ciągu znalezienie wymarzonej pracy jest stosunkowo trudne. Owszem, w urzędach pracy można znaleźć propozycje zatrudnienia, jednak zwykle dotyczą one specjalistycznych zawodów i wymagają posiadania konkretnych certyfikatów. W jaki sposób szukać pracy, tak aby znaleźć tę upragnioną, zamiast męczyć się przez osiem godzin każdego dnia?

Przestrzeń internetowa – obszerne źródło wiedzy
W czasach, gdy praktycznie każdy ma nieograniczony dostęp do Internetu coraz bardziej popularne staje się poszukiwanie wymarzonej pracy przez Internet. W sieci znaleźć można wiele tematycznych stron na których znajdują się oferty zatrudnienia. Taki sposób poszukiwania zatrudnienia jest bardzo wygodny. Jego główną zaletą jest to, że umożliwia oszczędność czasu. Nie ma konieczności aby ruszać się z przysłowiowego fotela, aby znaleźć interesującą ofertę. Korzyścią z korzystania z portali internetowych jest to, że oferty zatrudnienia są na bieżąco aktualizowane. Jeżeli znajdzie się pracownik, ogłoszenie zostaje usunięte, dzięki czemu nie trzeba wysyłać niepotrzebnych cv. Bez jakiegokolwiek problemu można także wskazać własne wymagania, na przykład czy interesuje nas praca w wymiarze pełnego etatu czy jedynie kontrakt. Określając preferencje otrzymuje się informacje o spersonalizowanych ofertach. Plusem takiego rozwiązania jest to, iż nie trwoni się czasu na przeglądanie nietrafionych ogłoszeń. Zgłaszanie aplikacji przez portal internetowy pozwala także na bieżące śledzenia statusu zgłoszenia. W niektórych miejscach da się sprawdzić na przykład, czy pracodawca dostał aplikację albo czy się z nią zaznajomił. Dostępna jest także informacja o ilości zgłoszeń na dane stanowisko, dzięki czemu\co sprawia, że, przynajmniej szacunkowo można wiedzieć z jak liczną konkurencją trzeba będzie się zmierzyć. Z Internetu jako metody poszukiwania zatrudnienia korzystają coraz chętniej nie tylko osoby młode lecz również i starsi pracownicy. Intuicyjna obsługa nie powinna nikomu przysporzyć kłopotów.

Tradycyjne sposoby poszukiwania zatrudnienia
Jeśli chodzi o bardziej tradycyjne sposoby na znalezienie zatrudnienia, to da się wymienić przynajmniej trzy – samodzielne rozdawanie listów motywacyjnych, rejestracja w urzędzie pracy lub sprawdzanie jakie ogłoszenia pracy zostały wydrukowane w lokalnej prasie. Jeśli chodzi o prasę, to dzięki niej w najprostszy sposób da się znaleźć ofertę na zajęcie dodatkowe. Coraz rzadziej bowiem w taki sposób ogłaszają się duże korporacje szukające pracowników na pełen etat. Zarejestrowanie się w urzędzie pracy to propozycja skierowana wyłącznie do osób bezrobotnych. Niestety, w taki sposób nie mogą zatrudnienia poszukiwać osoby, które chcą zmienić pracę. W urzędach przeważają oferty specjalistyczne, bez większego problemu zatrudnienie w ten sposób mogą znaleźć budowlańcy czy hydraulicy. Jeżeli chodzi o samodzielne poszukiwanie zatrudnienia i roznoszenie aplikacji, to jest to zdecydowanie najbardziej czasochłonne. Należy nie zapominać o tym, że nie wystarczy odwiedzić kilka firm. Najczęściej trzeba roznieść minimum kilkanaście aplikacji, by otrzymać informację zwrotną i zaproszenie na rozmowę kwalifikacyjną. Pod tym względem nowoczesne technologie wydają się być bardziej optymalnym rozwiązaniem. Dobrze jest korzystać ze możliwości jakie są najbardziej efektywne i za pomocą których w krótkim czasie otrzyma się zatrudnienie.